Всім відомо, що реклама – це двигун торгівлі. Але чи тільки реклама впливає на рівень продажів? Цілком очевидно, що ні. Останнім часом торгівлею керує мерчендайзер. Знаю, що у багатьох це іноземне слово викликає ступор – далеко не кожен знає, що це за професія.
А між тим існують цілі компанії, які надають послуги мерчандайзингу. Що ж це за фахівець? Якщо говорити коротко, то це людина, яка займається викладкою ваших товарів в торговому залі, стежить за тим, щоб на продукції висіли актуальні цінники, становить фотозвіти, про те, як розташовані товари на полиці в магазині. Можна звичайно сподіватися, що самі співробітники магазину будуть контролювати всі ці нюанси, однак по факти відбувається так, що якщо ваш мерчендайзер вчасно не простежить за цим, то ніхто на полицю з вашою продукцією навіть уваги не зверне.
Однак тільки супермаркетів в одному Києві сотні. А якщо брати до уваги ще й невеликі магазинчики та прибудинкові кіоски, то рахунок їм на тисячі, якщо не на десятки тисяч. Зрозуміло, що одна людина не зможе їх обійти Іллі об’їхати навіть за місяць. А в деяких торгових точках, між тим, інспекції потрібно проводити мало не щодня.
Тому існує два варіанти вирішення цієї проблеми. Перший: наймати армію власних співробітників, розподіляти їх по районах і кожен день контролювати, хто з них не вийшов на роботу, хто запізнився, хто до своїх обов’язків ставиться халатно або не виконує план. Другий варіант: скористатися послугами фірм, які надають послуги мерчандайзингу. На перший погляд може здатися, що це дорожче, але, повірте, при детальному розрахунку, з урахуванням всіх податків і зарплат, замовити подібні послуги у посередника може виявитися в рази дешевше. Та й контролювати доведеться менше. Зате кожен день керівник виробничого підприємства буде знати, в яких магазинах продається його продукція.