Цифровий ринок в економіці України

Цифрова торгова площадка охоплює положення АА, що стосуються електронної комерції, телекомунікаційних послуг, ІТ-послуг, аудіовізуальних носіїв, авторського права і суміжних прав, а також захисту особистих даних. Хоча в останні роки були зроблені зусилля для зближення українського законодавства та нормативних актів, темпи оновлення законодавства ЄС в цій області не встигали.

В Україні сильний ІТ-сектор, на який припадає понад 3% ВВП і який займає третє місце серед усіх секторів економіки з точки зору експорту (основними експортними ринками є США і ЄС). Однак в Україні немає окремого органу, який би займався проблемами цифрової економіки та суспільства.

Реалізація Державної концепції розвитку цифрової економіки та суспільства не фінансується. Нещодавно уряд розробив стратегію інтеграції України в єдиний цифровий ринок ЄС до 2023 року (додаткову інформацію дивіться на сторінці sale.ueex.com.ua.

Рекомендації для України

  • Створення окремого центрального виконавчого органу або департаменту, який відповідає за розвиток цифрової економіки і суспільства, включаючи реалізацію планів дій в області цифрової економіки та розвитку громади в державному бюджеті, а також розробку і прийняття закону про цифрову економіку;
  • Розробити і прийняти закон про електронні комунікації, що відображає новий Комунікаційний кодекс ЄС;
  • Внести зміни до Закону про електронну комерцію, щоб він відповідав законодавству ЄС.

У сфері фінансових послуг АА передбачає, що Україна збереже статус внутрішнього ринку ЄС. Державна програма розвитку фінансового сектора до 2020 року передбачає виконання всіх зобов’язань України в області фінансових послуг, і в останні роки був досягнутий значний прогрес в реалізації стандартів ЄС.

Банки і страхові компанії ЄС вже мають значну присутність на українському ринку (банки ЄС переважають серед приватних банків в Україні) і змогли увійти на ринок без будь-яких проблем. Крім того, українські банки і страхові компанії тепер можуть отримати доступ до філій ЄС через філії та філії, але не роблять цього економічно. Останнє також обмежить початкове вплив ЄС на відкриття ринку фінансових послуг для України.

Крім того, з огляду на, що чинне законодавство ЄС докорінно змінило регулювання фінансових послуг в ЄС, перспективи застосування режиму внутрішнього ринку в ЦА були невизначеними. З цієї точки зору здійсненність АА в цій області викликає питання.

Рекомендується для ЄС

Визначте майбутню інтеграцію ринку фінансових послуг, вибравши один з трьох можливих варіантів.

В області державних закупівель АА забезпечує поступовий (п’ятиступінчастий) доступ до ринків державних закупівель за умови, що Україна виконує свою «домашню роботу». У 2016 році новий Закон про державні закупівлі був повністю впроваджений, і всі державні закупівлі почали здійснюватися на основі електронної системи ProZorro.

Крім того, Україна в односторонньому порядку відкрила асиметричний ринок ЄС: відповідно до національного законодавства компанії ЄС вже мають повний доступ до ринку державних закупівель України. Додаткову інформацію дивіться на сайті https://sale.ueex.com.ua/filter/write-off-resources-of-the-government-reserve.

Крім того, Україна вже отримала доступ до ринків державних закупівель ЄС в рамках Угоди про державні закупівлі СОТ (GPA) в тій мірі, в якій це забезпечує АА. На відміну від АА, ГПД не вимагає «домашнього завдання» від України. Таким чином, фактично обидві сторони вже виконали більшість положень про державні закупівлі АА.

Рекомендації для України

Внести зміни до Закону України «Про державні закупівлі» та деяких інших законодавчих актів, передбачені в законопроекті № 8265;

Правова застереження Білла 7206 “Купи Український”.

Рекомендації для ЄС

Провести офіційну оцінку прогресу України у виконанні своїх зобов’язань по АА в сфері державних закупівель;

Відповідно до положень АА, визначити можливості доступу до надмірного ринку, як визначено ГПД.

Записи створено 214

Схожі записи

Почніть набирати текст зверху та натисніть "Enter" для пошуку. Натисніть ESC для відміни.

Повернутись вверх